Söndag

Var hemma hos en av mina bästa vänner igår och bara tog det lugnt. Det var två veckor sen vi setts sist och nu påpekade hon inte att jag såg smal ut (förutom att hon påstår att mina händer blivit smala men det är bullshit för 1 jag har alltid haft smala händer/fingrar och 2 jag har gått upp i vikt, inte ner.) .
Så fort folk slutar säga "nu får du börja äta, nu ser du för smal ut" så får jag panik för jag tror att det är samma sak som att säga att jag är tjock. Så är det såklart inte.
Jag lovade min vän i början av sommaren att jag skulle boka tid hos en läkare för att kolla upp var man kan få hjälp (bor inte i samma stad eller land som sist jag var i behandling..).
Då kändes september som en evighet långt bort. Igår påminde hon mig om att jag snart borde beställa tid. Jag hatar att göra folk besvikna. Men jag tänker inte beställa nån tid.
Imorgon är det en ny vecka, nya tag. Jag ska gå ner de där kilona jag gått upp sista veckorna. Jag satsar på att gå ner 3 kilo. Det borde gå. Det enda stora problemet är att jag träffat en kille. Väldigt nytt, men jobbigt för det kommer alltid en dag då dom märker att man kanske är lite fucked up i maten. Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0