X-faktorn

Tänkte skriva om en sak jag ofta funderar på men nästan aldrig pratar om..
När man pratar förhållanden så brukar jag tänka att jag haft fyra förhållanden (på ett, ett halvt, ett halvt och 2,5 år).
Även om det kanske egentligen är det sista som är det mest "äkta" eller vad man ska säga, i och med att vi bodde ihop länge, ofta träffade varandras familjer etc.
Sen har jag en del killar som jag kallar för ex när jag pratar om dom med vänner, även om vi kanske inte alltid var ett officiellt par. En del av dom var jag väldigt förälskad i, men det var inte lika seriöst för dom. Tror det är 3-4 stycken "låtsasex" jag har. I alla fall, det jag undrar över kanske är lite märkligt är att jag har kontakt med alla dom, till skillnad från mina riktiga expojkvänner. Hänger ni med?
Hade det inte varit för facebook så hade det nog inte varit alls samma sak, men man har dom där, säger hej till varann, pratar i telefon ibland när den ena eller bägge är singlar. Jag kan liksom inte sluta fundera på om det här är vanligt. Eller skit samma om det är vanligt eller inte, egentligen. Men det handlar nog om att jag har svårt att avsluta saker helt. Plus att jag har ett enormt bekräftelsebehov, som tur är jobbar jag på det.
En av dessa låtsasex är...låt oss kalla honom för Johan. Vi dejtade våren 2006, han var tio år äldre och tyckte hela tiden att våran åldersskillnad var ett ganska stort problem.. Jag var jätteförälskad och blev heartbroken när han en dag tre månader senare sa att vi inte kunde ses mer.. Sommaren gick och när hösten kom hörde han av sig en dag. Jag drog hem till honom en kväll jag skulle ut, vi skulle "förfesta ihop". Alla mina vänner sa att jag var galen men jag envisades med att jag skulle hem till honom bara för att bevisa för mig själv att jag kunde kontrollera mig själv och för att han inte skulle få mig bara för att det passade honom. Vi drack vin, rökte under köksfläkten och skrattade år vårens minnen. Det kändes jättebra och vi drog ut var för sig. När jag kom hem på natten ringde han och vips så var jag hemma hos honom igen och det slutade med att vi hamnade i säng. Vaknade dan efter och fick reda på att han numera var sambo och jag kände mig som ett fån. De var ihop ganska länge, när de tog slut addade han mig på facebook och vi hade lite kontakt, sågs nån gång och sen träffade han sin nuvarande för ett år sen. Han som alltid sa att jag var ung, håller just nu på att flytta ihop med en tjej som är ett år äldre än mig.
Jag har så många kärlekshistoria, fina och hemska. Ibland undrar jag hur mitt liv som film hade blivit.
Tragisk säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0