5e dagen med huvudvärk.

Uff. Åkte till min hemstad i torsdags efter jobbet, 4 väldigt jobbiga dagar. En mamma som inte mår bra och jag som försöker trösta fast vem ska trösta mig? Lite så. Huvudvärken blev på lördagen migrän som jag hade i två dygn. Jag måste gå och kolla upp den nu, två i min familj har det så det måste ju vara så. Problemet är att jag också måste gå till min läkare för att få remiss till att evt gå och prata med nån. Och jag vet inte vad jag ska upp först. vad som är mest akut, migränen eller maten. Säger jag det vid samma besök kommer jag bara få höra "börja ät så försvinner migränen". Fast jag tror inte att det bara har med maten att göra, jag har alltid haft mycket huvudvärk, även som frisk.
Eftersom jag inte kan bestämma mig för vad jag ska starta med så skjuter jag upp läkarbesöket. Bra plan va?
Ikväll så hade jag tänkt vara duktig och äta mozarella och parmaskinka till middag, men glömde köpa tomater och det fuckade upp allt. Regnet öste ner ute så jag orkade bara gå till 7/11- där det inte fanns tomater. Hjärnan kunde inte tänka, va så sjukt trött. Så istället för att gå hem köpte jag två pizzaslice, en stor muffins och två donouts, hem och hetsäta och spy. Det roligaste är att huvudvärken försvann.. ?!
På onsdag ska jag till ett möte på en frivillig organisation för ätstörningar. Ett personlig samtal för att hjälpa mig med vad jag ska göra. Jag är förväntsfull, livrädd och ledsen på samma gång.
Förutom att trösta min mamma i helgen och inte äta alls mycket (hon brukar ju tjata så på mig men nu åt hon nästan inte heller nåt) så var jag hemma en stund hos en vän till mig. Som känner mig så himla bra. Hon kramade om mig och undrade hur det gick. Jag berättade allt om mamma, hon undrade hur det gick med maten, jag tittade på henne och hon sa bara "fan, det går åt helvete eller hur? Jag ser det i dina ögon":

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0