Lördag.

Åh nej. Jag hatar att vara sjuk.
Vaknade med världens huvudvärk igår och var tvungen att ringa till min chef och säga att jag kom lite senare. Tog Alvedon, sov två timmar till. På jobbet så blev jag plötsligt iskall (jag är väldigt väldigt varm av mig, det är nästan bara i den värsta perioden av anorexin som jag kände att jag frös, annars, alltid varm.). Gick runt med gåshud, hackade tänder, och mina händer var som istappar typ. Kände mig yr och illamående.
Fick skicka ett sms till han jag skulle hem till efter jobbet, hade sett fram jättemycket emot att ses, fan.
Sen efter lunchen så blev jag sjukt v a r m . Jag fattar ingenting. Eller inte varm, men sådär äckligt kallsvettig.
Tog tempen när jag kom hem, nada. Så min fredagkväll bestod av att ligga i soffan och kolla film efter film, äta lite mat så att kroppen kunde orka jobba emot vad det nu är som är fel.
Igår kväll kände jag mig jätterastlös, jag ville verkligen hitta på nåt.
Vaknade för en timme sen. Sovit i 13 timmar. Huvudet spränger och jag känner mig helt utmattad. Som att det att ta sig från sängen till soffan är världens projekt. 37,6 visar termometern på, känns som jag har 40.
Så det blir soffan idag med, fast just nu känner jag mig inte rastlös, vill inte alls hitta på nåt. Känns bara så surt när jag väl har en ledig helg.
Jag har alltid varit mycket sjuk. Det startade när jag var bebis, in och ut på sjukhus, hosta, feberkramper, sen har jag varit klumpig och brutit en del ben, konstant halsfluss när jag var jätteliten, tillslut bort med mandlarna, gärna sådär 2-3 olika saker på en gång. under och efter gymnasiet har det varit värst på vinterhalvåret. Jag har de sista åren gått till läkaren varje vinter för att kolla vad det kan vara som gör att jag alltid blir sjuk. (Det värsta är nästan det att jag inte alltid blir superdupersjuk utan det här halvsjuka när det känns för jobbigt för att jobba men för lite sjuk för att kunna stanna hemma. Hela vintern är nästan en sån period för mig..) Men läkarna hittar ingenting, alla värden är alltid jättebra och proverna dom tar visar ingenting. De konstaterar bara att det verkar som att jag har ett konstant dåligt immunförsvar, inget man kan göra nånting åt.
Jag undrar om detta har med maten att göra. Det känns ju nästan som det, men jag har ju å andra sidan haft det såhär sen jag var liten och även i perioder när maten gått bra. Sen försöker jag ju som sagt alltid att få i mig vitaminer när jag känner att det är nåt på G för att kunna bli frisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0