Mötet

Åkte till stället igår utan att vara nervös eller orolig. Gick uppför alla trappor och undrade lite vad som skulle vänta mig. Möttes av en kvinna i min mammas ålder som visade mig runt. Fin, ljus lokal. De har föredrag, temakväller och kurser där. Och möjlighet för ett personligt samtal, det var det jag var på igår. När jag satt mig o soffan och hon gick för att hämta vatten till mig så stirrade jag på den vita väggen framför mig. Whiteboard. Färgglada kylskåpsmagneter, bokstäver. "Det är möjligt att bli frisk". Och så kom klumpen i halsen, kändes som att jag inte fick luft. Fick vatten och hon slog sig ner på andra sidan av mig och vi började prata. Höll tillbaka tårarna, så länge sen jag grät. Hon frågade när återfallet kom, jag sa att det var när det tog slut med mitt ex, när vi separerade. (7mnd sen typ).
"Var det ett jobbigt uppbrott?"
"Nej egentligen inte. Det hade varit dåligt ett tag och båda var eniga om det. Men. Jag. Saknar. Honom."
Sen sprutade tårarna. Jag vet att jag tänker på honom ibland, men jag var inte beredd på min reaktion.
Hon hjälpte mig massa med hur jag skulle gå till väga för att få hjälp, hur systemet funkar (bodde ju som sagt i Svea sist jag sökte hjälp och här e det ett helt annat system).
Hon pratade lite om sina erfarenheter med allt.
Hon var så klok och förstående, men när jag satt där så hade jag bara lust att lägga mig på golvet och skrika och berätta att jag får håll när jag går fortare än jättelångsamt, att jag inte kan klättra på stegen på lagret längre för jag är rädd att ramla ner, att jag inte orkar lyfta nåt alls längre, glömmer saker och fan TROR ATT MIN KROPP LÄGGER AV SNART. Jag tror kanske inte hon förstod hur lite jag äter.
Men jag sa ju inget, så hon kunde inte veta. Sen fick jag massa papper, en bok och information om dom. Gav henne en stor kram innan jag gick.
Satt och läste igenom alla papper igår och när jag öppnade boken hade hon skrivit "Till X från X" och gjort en smiley. Då började jag gråta för jag blev så rörd.
Matdagbok:
Tisdag:
3 miniknäckebröd (grova) med philadelphiaost, en halv avocado, en liten yohurt och pepsi max vid 12.
En liten chokladbit vid 19tiden (200 kcal)
1 moxarellaost, ca 100 g parmaskinka och 2 tomater på kvällen nån gång, typ 22.
Onsdag:
En banan vid 11.30
Lite parmaskinka och 4 stora oliver och pepsi max vid 15
2 grova knäckebröd med leverpastej vid 18
1 liten bit lax, 2 ägg i äggröreform och 1 tomar vid 21
(Hon bad mig att försöka äta middag på kvällen)
Vägde mig imorse som vanligt och har nu gått ner 2 kg på 2 dagar. Jag blir glad och rädd på samma gång. Vill ha kontroll,men känns som jag börjar förlora den.
Mat idag, torsdag:
1 risifrutti vid 12
3 miniknäckisar med philadelphiaost och en cheeseburgare (!?) vid 14.30
3 bagels med ost och choklad på kvällen som kom upp direkt. Det visste jag ju innan jag åt dom iofs.
Får se vad vågen står på imorn. Ibland går jag upp efter att jag spytt,ibland ner. 1 vecka kvar till solsemester med familj, jag är nervös för dom vet inget om återfallet. Än. Har snart nått målet jag satte upp till resan, bara 2 kg kvar. Ett av alla dessa jävla mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0